بازار قدیمی خوی - پرتال جامع شهرداری خوی

بازار قدیمی خوی

Tourist places of the city

Khoy comprehensive tourism system

بازار قدیمی خوی

بازار خوی که در دوره صفوی ساخته شده، از جاهای دیدنی استان آذربایجان غربی است. این بازار در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۶۶ هجری شمسی با شماره ثبت ۱۷۲۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. بازار در بافت قدیمی شهر قرار دارد و از نظر تاریخ‌نویسان و بسیاری از جهانگردان، یکی از زیباترین بازارهای ایران بعد از بازار تبریز، اصفهان و شیراز است. بازار شکلی مستطیلی دارد و به ‌علت نوسازی و گسترش شهر خوی در چند دهه اخیر تغییراتی در آن به وجود آمده است.

بازار خوی کجاست؟

 

بازار قدیمی خوی كه از جاهای دیدنی خوی به شمار می‌رود، در ضلع جنوب شرقی چهارراه مركزی و به راستای خیابان‌های طالقانی و انقلاب قرار گرفته است.

  • آدرس: استان آذربایجان غربی، شهر خوی، ضلع جنوب شرقی چهارراه مرکزی، خیابان طالقانی (نمایش روی نقشه)

شهرستان خوی به‌سبب قرارگیری بر سر جاده‌های معروف بازرگانی مانند جاده ابریشم، مکه یولی، راه طرابوزان به جلفا و غیره از قدیم دارای كاروان‌سراهای متعدد جهت تخلیه كالا و استراحت بازرگانان و بازاری وسیع و گسترده برای دادوستد كالاهای مختلف بوده است.

بازار قدیمی خوی كه بازمانده مجموعه گسترده‌تری به حساب می‌آید، از زمان‌های گذشته در ضلع شرقی شهر و متصل به دیوار دروازه ورودی شهر بوده است. این بازار شکلی مستطیلی دارد و به‌واسطه نوسازی و گسترش شهر خوی در چند دهه اخیر و بی‌توجهی به آثار تاریخی، دخل‌وتصرف فراوانی در آن به عمل آمده است.

بازار خوی با نام ثبتی مجموعه بازار شهر خوی مربوط به دوره صفوی است. این اثر در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۶۶ هجری شمسی با شماره ثبت ۱۷۲۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

 

سایر اماکن گردشگری خوی :

اخبار و رویدادهای خوی :

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.